2015 – zwycięzcy
MediaCom Warszawa z grand prix w 19. edycji konkursu Kreatura!
Przyznano 13 nagród głównych. Po raz trzeci w historii konkursu wyróżniono pracę w kategorii ambient im. Konrada Świebody.
Jury Kreatury przyznało grand prix MediaCom Warszawa za kampanię Sprite True Teens #prawdajesttaka przygotowaną dla marki Sprite (Coca-Cola Poland). – Kampania, której przyznaliśmy w tym roku grand prix Kreatury, świeci jasnym blaskiem. Sięga po tematy, których marki najczęściej się boją. Korzysta z formy dalekiej od tradycyjnej reklamy. Przekaz jest tak autentyczny, że po pierwszym zetknięciu z treściami kampanii zastanawialiśmy się – czy to nie pomyłka? To rzeczywiście wspiera komercyjna marka? I to ta marka? Ta kampania zasłużyła na grand prix, bo przełamuje schematy komunikacji marketingowej. Zarówno w formie, jak i treści pokazuje zupełnie nową jakość. Jest autentyczna do bólu i zarazem przewrotna w kontekście marki, która za nią stanęła. Wyznacza kierunek dla marek, które naprawdę chcą dotknąć prawdy o społeczeństwie – mów Bartek Gołębiowski, dyrektor kreatywny Gong, przewodniczący jury.
MediaCom Warszawa odebrał również za tę pracę nagrodę w kategorii film – wideo w internecie. W tej samej kategorii nagrodzona została kampania „Organizm w dobrym nastroju” przygotowana przez VML Poland i Task Force Consulting dla Ministerstwa Zdrowia. W kategorii film – TV/kino nagrodę przyznano za pracę „Mikołaj” (NC+) dla studia filmowego Oto. Agencja TBWA odebrała nagrodę w kategorii prasa za kampanię „To nieprawda, że mężczyźni nie robią nic w domu” przygotowaną dla Amnesty International Polska. Kampania prowadzona pod hasłem „30% ma znaczenie”, przygotowana przez MediaCom Warszawa i McCann Worldgroup dla Kropli Beskidu (Coca-Cola Poland Services) otrzymała Kreaturę w kategorii outdoor/indoor. W kategorii digital – aplikacje mobilne/gry nagrodzona została praca „Mobilne wpłatomaty dla przedsiębiorców” Idea Banku. Bank ten wraz z agencją Brasil zostały również nagrodzone w kategorii kampania za „Można? Można! – z Idea Bankiem”. W kategorii content marketing – branded content Kreaturę otrzymała Fashion Agency Aliganza za „Informal Sounds” przygotowane dla Levi Strauss Poland. Praca „Nowy Volkswagen Passat” autorstwa Timecode otrzymała nagrodę w kategorii techniki – zdjęcia filmowe. Najlepsza zdaniem jury w kategorii kampania społeczna/CSR – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych była praca „Zgazu Tanoga” przygotowana przez agencję John Pitcher dla Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W kategorii kampania społeczna/CSR – działania CSR firm i marek Kreaturę otrzymała agencja Roots PR za pracę „Plebiscyt Polacy z werwą” przygotowaną dla PKN Orlen. Agencja Just odebrała nagrodę za kampanię „Żywiec – Krakowska parafraza” prowadzoną dla marki Żywiec (Grupa Żywiec SA).
W tym roku po raz trzeci w historii konkursu przyznano nagrodę w kategorii ambient im. Konrada Świebody. Otrzymała ją agencja K2 za pracę „Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie”, którą zrealizowano dla wody Żywiec Zdrój (Żywiec Zdrój).
Uroczysta gala wręczenia nagród
odbyła się
30/11/2023
w Małej Warszawie
ul. Otwocka 14