2020 – jury
Joanna Gerlee - PRZEWODNICZĄCA
Joanna Gerlee, creative director/co-founder, Digital Kingdom
Współwłaścicielka i dyrektor kreatywna agencji Digital Kingdom. Ma 11 lat doświadczenia w pracy po stronie agencji. Od 6 lat jako partner zarządza zespołami kreacji i strategii Digital Kingdom obsługującymi m.in.: PZU, Opel, PepsiCo, Sony, Ferrero, Bank Pekao SA. Projekty tworzone i nadzorowane przez Joannę były nagradzane wszystkimi najważniejszymi nagrodami branżowymi w Polsce: Effie, Mixx Awards, Golden Arrow, Kreaturą. Absolwentka Historii Sztuki i Orientalistyki na Uniwersytecie Warszawskim.
Agnieszka Chabrzyk
country director Poland, Business Factory
Ma wieloletnie doświadczenie strategiczne i biznesowe, szczególnie w obszarze strategicznego marketingu i digitalu. Rozpoczęła karierę w branży telekomunikacyjnej, obejmując z czasem pozycję m.in. dyrektora marketingu i sprzedaży (firmy Polkomtel, Orange, TP SA oraz Tele2). W kolejnych latach realizowała się w branży finansowej w Axa i Aviva, odpowiadając za marketing oraz digital w Polsce, a następnie w regionie CEE. W latach 2014-2016 pracowała w Facebooku w regionie CEE na stanowisku CEE client partnera. Obecnie zarządza polskim oddziałem agencji online Business Factory, dostawcy technologii ROI Hunter, jedynego oficjalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej Facebook Marketing Partnera oraz Premier Google Partnera. Od sierpnia Business Factory została partnerem reklamowym platformy TikTok (ByteDance) w Polsce.
Emilia Czerwiec
senior copywriter, creative lead, agencja Schulz Brand Friendly
Z branżą reklamową związana od ponad 8 lat. Słucha ze zrozumieniem, a potem zdarza się jej robić tak, że ludzie się i śmieją, i płaczą.
Absolwentka antropologii kulturowej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim.
Autorka wielu branżowych artykułów i analiz. Fascynują ją zjawiska tabu i eufemizacji w języku, upraszczanie polszczyzny, alternatywne formy komunikacji, popkultura i nowe technologie oraz język równościowy.
Współpracowała m.in. z: Piątnicą, Pudliszkami, Nescafe Dolce Gusto, Tyskim, Allegro, L'Oréalem, Gattą, Sizeer, a także Bausch Health czy Orkla Care.
Katarzyna Hryćko-Górnicka
business unit director, Advalue
Odpowiedzialna za tworzenie i zarządzanie Advalue Engaged, częścią biznesu Agencji, specjalizującą się przede wszystkim w prospołecznej aktywności marek oraz współpracy z sektorem NGO. Ma kilkunastoletnie doświadczenie agencyjne w Polsce i za granicą, pracowała m.in dla BMW, HP, Emirates, Pizza Hut, Reckitt Benckiser, Upfield i Unilever. Z agencją Advalue związana jest od sześciu lat. Z wykształcenia i zamiłowania kulturoznawczyni i afrykanistka, pasjonatka antropologii, historii i pływania. Na co dzień chętnie obserwuje trendy społeczne i ochoczo wykrywa ciekawe nieoczywistości oraz drobne nieścisłości. Umysł ma raczej analogowy - najbardziej lubi spędzać czas z nosem w książce i kawą w dłoni.
Michał Kaleta
managing director, partner, Endorfina
Managing director/partner w Endorfina Events oraz Endorfina Studio. Z branżą marketingową związany od kilkunastu lat. Od 2016 r. zarządza jedną z największych i najbardziej utytułowanych agencji eventmarketingowych w Polsce. Uważa, że łączenie offline oraz online to klucz do sukcesu w działaniach brand experience, co niejednokrotnie widoczne jest w realizowanych przez agencję projektach. Jego zespół realizuje projekty w kilkunastu krajach. Juror prestiżowego konkursu Innovation 2020.
Mateusz Kawęczyński
collective member & partner, Twin Digital Collective
Absolwent Birmingham Institute of Art and Design. Studiował również na poznańskim ASP i w Warszawskiej Szkole Fotografii. Laureat kilkunastu nagród branżowych: m.in. KTR, Effie, Innovation, Mixx i Awwwards. Autor prac „zaangażowanych", takich jak: projekt #savetheworld, seria plakatów zachęcających do wzięcia udziału w wyborach parlamentarnych „Nie po to ci dowód..." czy okładka albumu Plastic Anniversary duetu Matmos, która powstała ze śmieci.
Łukasz Matyla
Kierownik komuniakcji i CRM ŠKODA
Absolwent Finansów i Rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od pięciu lat związany z marką ŠKODA. Do niedawna pełnił funkcję Kierownika ds. Digitalizacji. Był odpowiedzialny za rozbudowę i rozwój jednolitego, cyfrowego ekosystemu marki ŠKODA. Obecnie zajmuje stanowisko Kierownika Zespołu ds. Komunikacji i CRM. Odpowiada za stymulowanie rozwoju wielokanałowej komunikacji marki oraz poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, mających na celu zwiększenie skuteczności działań komunikacyjnych ŠKODY.
Michał Michalik
creative director, CEO, POMARAŃCZA
Założyciel i zarządzający poznańską niezależną agencją Pomarańcza, obchodzącą w tym roku 20-lecie działalności. W roli dyrektora artystycznego, a obecnie szefa kreacji zrealizował i nadzorował kreatywnie tysiące projektów dla top klientów, głównie z obszaru komunikacji i aktywacji produktów i marek, kampanii online i offline, brandingu, employer brandingu, POS i OOH. W tym zakresie od wielu lat współpracuje i tworzy skuteczne rozwiązania m.in. dla Amica, Altax, Brita, Coccodrillo, Hasco-Lek, Hochland, NIVEA, Nutricia i Kruszwica.
Z wykształcenia grafik i kulturoznawca, laureat wielu nagród i wyróżnień za kreatywne rozwiązania projektowe i technologiczne stosowane w materiałach drukowanych. Jego projekty publikowane były m.in. na łamach prestiżowego brytyjskiego magazynu ComputerArts. Z pasji eksplorator potencjału kreatywności ukrytego w niepozornych briefach, meandrach języka, kulturze i grafice. Facylitator, moderator i uczestnik procesów strategicznych, kreatywnych i relacji, także z klientami. Kreatywno-artystyczny mix równoważy zamiłowaniem do sfer ścisłych, które realizuje jako twórca rozwiązań, administrator i analityk systemu Business Intelligence obejmującego wszystkie obszary pracy agencji.
Michał Misiński
reżyser, Juice
Reżyser/dyrektor artystyczny. Współtwórca Juice – studia animacji, VFX oraz efektów dźwiękowych. Karierę rozpoczynał jako projektant. Następnie przeniósł swoje zainteresowania na ruchomy obraz, co spowodowało jego zanurzenie się w świecie VFX. Od lat jako reżyser sukcesywnie uzupełnia portfolio o najbardziej znane międzynarodowe marki. Wyreżyserował i współtworzył film otwierający i zamykający Festiwal Designu w Portugalii „Trojan Horse Was a Unicorn”. Odpowiadał m.in. za wizualny aspekt trailera „Ares: Our Greatest Adventure” promującego film Ridleya Scotta „Marsjanin”. Jest współtwórcą niekomercyjnego Projektu: 2051 - Ghost In The Shell, zwiastuna serialu „The Vikings”, a także nagrodzonych nagrodą Brytyjskiej Akademii Filmowej produkcji promujących igrzyska olimpijskie w Soczi. W ostatnim czasie jego portfolio wzbogacił krótki film dla Dolby, nagrodzony na festiwalu AEAF.
Paweł Patkowski
dyrektor marki i komunikacji marketingowej, Orange Polska
W Orange Polska od 2011 r. odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową B2C i B2B marki Orange i Nju.mobile, planowanie i zakup mediów, aktywizacje digital oraz działania w mediach społecznościowych. Poprzednio wicedyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu. W latach 2001-2007 CMO Adidas Poland. Wcześniej dyrektor marketingu Browarów Brok SA. Zaczynał w agencji Lintas, gdzie jako account director pracował dla: Unilevera, Castrola, Casio, Polkomtela, TP, ING Banku Śląskiego. Wielokrotny juror najważniejszych konkursów marketingowych. Przewodniczący jury Mixx Awards 2018, przewodniczący rady programowej X Forum IAB. Wieloletni członek Rady Ekspertów Superbrands. Zdobywca ponad 60 nagród i wyróżnień, m.in.: grand prix Effie i Long Term Marketing Excellence Effie, Mixx Awards, Premium Brands, Golden Arrow, Innovation Award, Impactor, Reklamodawca Roku Mixx Awards oraz KTR. Indywidualnie wyróżniony tytułem CMO Roku 2014 przez „Media Marketing Polska" oraz Dyrektora Marketingu Roku 2017 w konkursie Mediarun. Posiadacz ceryfikatu DIMAQ. Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion (MBA). Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki”. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska.
Piotr Piwocki
senior art director
Przez kilkanaście lat kierował zespołami projektującymi opakowania, identyfikacje, BTL dla marek i instytucji t.j.: Wedel, S.C.Johnson, Żubrówka, Miele, Kruger, GlaxoSmithKline, Rimmel, Janssen-Cilag, Aon, Polskie Porty Lotnicze, Polska Akademia Nauk, Krytyka Polityczna, M.St. Warszawa.
Prowadzi pracownię „Tekst w Przestrzeni Wirtualnej” na Wydziale Mediów warszawskiej ASP.
Jorge Sanchez
head of marketing office, Bank Peako SA
Dyrektor Biura Marketingu Banku Peako SA. Absolwent Webster University w Londynie i Universidad Pontificia Comillas ICADE w Madrycie (MBA). W Banku Pekao od 2003 r., najpierw w obszarze marketingu i rozwoju produktów Private Banking, a od 2010 w obszarze komunikacji. Od strony marketingowej odpowiadał m.in. za projekty rebrandingu oraz sponsoringów UEFA Euro 2012 i UEFA Champions League. Obecnie odpowiada za strategię marki, komunikację marketingową do wszystkich segmentów klientów banku, planowanie i zakup mediów offline oraz badania konsumenckie. Jedna z tegorocznych kampanii reklamowych jego zespołu została uznana jako najlepszy bankowy spot reklamowy w konkursie Złoty Bankier 2020.
Jarosław Sawko
założyciel i właściciel, Platige Image
Założyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Platige Image SA. Przez 20 lat był prezesem firmy, teraz koncentruje się na rozwoju projektów i produkcji filmowej. Przez wiele lat pracował przy produkcji i postprodukcji animacji i efektów specjalnych do reklam, filmów fabularnych, spektakli, wideoklipów oraz czołówek telewizyjnych i filmowych. Jako producent i koproducent pracował przy cenionych filmach fabularnych oraz animowanych, takich jak: nominowana do Oscara „Katedra” czy uhonorowana nagrodą BAFTA „Sztuka spadania”, a także „Kinematograf” i „Legendy polskie” – wszystkie wyreżyserowane przez Tomka Bagińskiego. Najnowszy tytuł w jego portfolio producenckim to „Jeszcze dzień życia” – pełnometrażowa animacja, wyreżyserowana przez Damiana Nenowa i Raúla de la Fuente. Film zdobył m.in. Europejską Nagrodę Filmową 2018 dla Najlepszego Pełnometrażowego Filmu Animowanego, a także przyznawaną przez Hiszpańską Akademię Sztuki Filmowej nagrodę Goya. Na koncie ma także realizacje efektów wizualnych do takich filmów jak: „Antychryst” i „Melancholia” w reżyserii Larsa von Triera, „Wonder Woman” Patty Jenkins, „Essential Killing” Jerzego Skolimowskiego, „Twarz” Małgorzaty Szumowskiej oraz „Katyń” Andrzeja Wajdy. Obecnie pełni funkcję producenta wykonawczego serialu Netflix „Wiedźmin”.
Radosław Sączek
Creative group head, Tandem Media
Z rynkiem reklamowym związany od 1998 r. Od sześciu lat szef działu akcji specjalnych w Tandem Media. Zajmuje się ofertą niestandardowej komunikacji reklamowej w stacjach Grupy Radiowej Agory oraz w należącej do Agory sieci kin Helios. Współtworzy również ofertę reklamową podcastów platformy www.tokfm.pl i kieruje komunikacją B2B Tandem Media. Równolegle zaangażowany w prace think tanku wspólnego projektu czterech największych nadawców radiowych - I LOVE RADIO. Współautor i host (wraz z Michałem Dobrzańskim) podcastu “O Mediach w Tandemie”, dedykowanego komunikacji reklamowej za pośrednictwem segmentów audio i cinema. Ostatnio realizator i producent cyklu podcastowego “Listy z XX wieku” Ośrodka Karta. Także muzyk z dorobkiem kilku płyt oraz poeta – autor i redaktor książek poetyckich.
Michał Sitek
właściciel, Lucky Luciano
Producent z 20-letnim doświadczeniem w reklamie, filmie fabularnym i telewizji, współtworzył dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures i nim zarządza. Absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej, w produkcji audiowizualnej szkolił się również w Londynie, Berlinie, Rzymie, Kolonii i San Sebastian. Pracuje dla polskich i międzynarodowych marek, we współpracy z największymi agencjami reklamowymi. Realizowane przez niego projekty zdobywały liczne nagrody na najważniejszych branżowych konkursach reklamowych, w tym takie jak Cannes Lions, Golden Drum, Effie, Eurobest, KTR, Kreatura.
Sławomir Skowerski
head of copywriting, GoldenSubmarine
Od zawsze słowny facet. Kilkanaście lat doświadczenia w pisaniu. W agencji odpowiada za podnoszenie jakości copywritingu, tworzenie kreacji i realizację kampanii dla kluczowych klientów agencji. Często z powodzeniem, dzięki czemu na goldenowej półce zobaczyć można nagrody i nominacje w Effie Awards, Mixx Awards, Kreatura czy Golden Arrow. Regularnie popisuje się w artykułach i tworzy analizy do branżowych magazynów i raportów, reprezentuje agencję na rozmaitych branżowych eventach i konferencjach, m.in. na Forum IAB. Posiada certyfikat DIMAQ – potwierdzający międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Zasiada w Komisji Etyki Reklamy, gdzie jako arbiter dba o prawo konsumenta i czuwa nad jakością przekazów treści reklamowych.
Łukasz Tkacz
creative group head, Hand Made
Od 18 lat w branży reklamowej. Na stanowisku creative group head kieruje zespołem kreatywnym oraz jest odpowiedzialny za tworzenie kampanii ATL i digital. Pracował kreatywnie między innymi dla Tic Tac, OLX, OTOMOTO, Taurona, USP Zdrowie, PZU czy Warki. Laureat nagród i wyróżnień w branżowych, wśród nich Kreatura i Złote Orły. Absolwent wrocławskiego kulturoznawstwa.
Kacper Wantola
współwłaściciel i producent, Graffiti Films
Marzy o byciu „producentem kreatywnym”, bo wyreżyserował 2 teledyski, uczy się robić zdjęcia ale nie umie fotoszopa (jeszcze).
Zanim został producentem reklamowym, pracował w McCann, Saatchi, 180hb i poznawał branże zza biurka accounta.
Przez 3 lata studiował seksuologię. To pozwoliło mu odkryć, że jego prawdziwym powołaniem jest branża reklamowa. Do dzisiaj nie żałuje tej decyzji.
Karolina Witecka
CEO & Co-founder, Cut the Mustard
Od ponad 13 lat związana z reklamą i rynkiem agencji reklamowych. Przed założeniem Cut The Mustard zajmowała stanowisko client service directora w Grupie K2. Współpracowała z największymi markami, realizując kampanie dla Playa, PGE, Carrefoura, Nationale-Nederlanden, PZU czy IKEA.
Piotr Zawałło
Creative Director w Focus Media Group
Piotr posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży reklamowej.
Przez wiele lat związany był z: BBDO, JWT, Cheil, TBWA czy Euro RSCG.
Ma na swoim koncie nagrody branżowe (Cannes Lions, Eurobest,
KTR, Kreatura, Media Trendy oraz Effie).
Pracował między innymi dla: Samsung, PCK, Mercedes, PepsiCo, Mars, PZU,
Multibank, Mennica Polska, Akzo Nobel, Henkel, Atlas Estates, Onet,
Newsweek, Manufaktura czy TVN.
Porusza się w wielu dziedzinach komunikacji i sztuki. Ceni szczerość, równowagę,
ciekawość i chęć poznawania. Twierdzi, że jakość życia zależy od tego jak na nie patrzymy
i czym je wypełniamy, że w prostocie siła i że dobrem trzeba się dzielić.
Uroczysta gala wręczenia nagród
odbyła się
30/11/2023
w Małej Warszawie
ul. Otwocka 14