Raport Kreatura 2019
Zachęcamy do pobrania raportu Kreatura 2019,
który ukazał się w „Media Marketing Polska” nr 1 (2019-12-18).
👉 RAPORT KREATURA 2019
NAGRADZAMY NIEZALEŻNE MYŚLENIE
To dobry czas dla Kreatury – rekordowa liczba zgłoszeń (ponad 150), nowe kategorie, znakomite jury. Największą zmianą jest oczywiście wprowadzenie konkursu Kreatura X. To projekt przeznaczony dla kreatywnych w wieku do 30 lat. W tym roku odpowiadali oni na brief marki Skoda. I były to bardzo dobre prace. Każdego roku staramy się wprowadzać do konkursu nowości, ale największym osiągnięciem jest realizacja naszej misji. Od kilku lat Kreaturę nazywamy „konkursem niezależnej kreacji” i tak się faktycznie stało. Nie jesteśmy konkursem największym ani takim, który daje najwięcej nagród. Ale za to w Kreaturze szukamy prawdziwych odkryć. A te odkrycia są często w rzeczach niestandardowych, niemainstreamowych, w nietypowych formach i punktach styku z konsumentem. Nie boimy się rzeczy unikatowych, a nawet dziwnych. Każda taka praca będzie wnikliwie przedyskutowana przez jury. Rozumieją to agencje niezależne – przede wszystkim one zgłaszają się do konkursu. Rozumieją to także domy mediowe czy studia filmowe, od których mamy coraz więcej zgłoszeń. Ale i agencje sieciowe przychodzą do Kreatury, jeżeli uważają, że ich prace pasują do formuły konkursu. Świat reklamy coraz bardziej się komplikuje i daleko już odszedł od 30-sekundowego spotu. W konkursie Kreatura będziemy wciąż szukać rzeczy ważnych, ciekawych, wynikających z niezależnego myślenia.
TOMASZ WYGNAŃSKI,
redaktor naczelny „MEDIA MARKETING POLSKA”
Uroczysta gala wręczenia nagród
odbyła się
30/11/2023
w Małej Warszawie
ul. Otwocka 14